Om oss

Metodistkirken i Drammen ble stiftet 12. november 1876. Vi er en kristen menighet tilsluttet Metodistkirken i Norge, som i dag teller i underkant av 11.000 metodister fordelt på rundt 40
menigheter over hele landet. Vi er ikke så store i norsk sammenheng, men internasjonalt er metodismen en av verdens største kirkefamilier med til sammen over 80 millioner medlemmer i 138 land.

Metodismen kom til Norge gjennom en sjømann som ble begeistret for en lysere form for kristendom som han ble kjent med i USA, og som han tok med seg tilbake til sitt hjemsted i Østfold. Derfra spredte det seg videre blant annet til Drammen.

Metodistkirken i Drammen har en visjon om å være: «En levende og inkluderende menighet med kjærlighet, omsorg og respekt for mennesket» og i alt vi gjør, prøver vi å leve etter denne visjonen. Vi får ofte høre at nye mennesker kjenner seg velkommen og inkludert, og fort finner venner i vårt fellesskap.

Menigheten er opptatt av religionsdialog, og er medlem av Drammen og omegn tro- og livsynsforum (DOTL), som vi ser på som et viktig fredsbevarende arbeid i byen vår.

Vi ønsker å være både en kraftkilde som medlemmene trenger, og samtidig en menighet som betyr noe for mennesker som bor i nabolaget rundt kirken.

Alle våre aktiviteter er åpne for absolutt alle. Du er hjertelig velkommen enten du bare vil være tilstede, eller du vil engasjere deg litt eller mye i ulike oppgaver. Du finner mer informasjon under menyvalget Våre faste aktiviteter

Vil du vite mer om menighetens historie, kan du også lese den historiske beretningen som ble skrevet til menighetens 100-års jubileum i 1976.

Stikk gjerne innom kirken, eller ta kontakt om det er noe du lurer på.