2konvolutt

Helgenytt 3. oktober 2024

ØSTÅSEN KIRKE, Kornmoveien 16B, 1413 TÅRNÅSEN

HELGENYTT -  03.10.2024 redaktør: Susanne Kromberg

Informasjonsmail til alle medlemmer og venner

- Søndag 6. oktober kl 11.00 møtes vi til gudstjeneste

Per Christian Brynildsen taler og leder, Olav Øgreid står for musikken. Kirkekaffe etter gudstjenesten. Velkommen!

- Mandag 7. oktober og onsdag 9. oktober

Samtalegruppe 1 møtes på mandag

Samtalegruppe 2, 3 og 4 møtes på onsdag

Ønsker du å være med i en samtalegruppe, ta kontakt med prest eller diakon.

- Tirsdag 8. oktober kl 11.15, Gågruppe for damer.

De samles i Hvervenbukta på den aller øverste parkeringsplassen. Ta med niste, sitteunderlag og badetøy om du ønsker.

- Onsdag 9. oktober, kl 11-14

Bamsestua er et åpent tilbud for foreldre/besteforeldre med baby og småbarn i aldersgruppen 0-6 år. Vi har leker og tegnesaker de små kan kose seg med og varm kaffe/te til de voksne. Gjør dette kjent for venner og kjente!

Åpen kirke og samtale-tilbud

På onsdager, torsdager og fredager vil prest Susanne Kromberg så langt som mulig holde åpen kirke og være tilgjengelig for samtaler kl 14.00-16:00.

Da kan den som vil, bruke kirkerommet til å be, tenne lys, synge, bibellesning, åndelig praksis eller bare sitte i stillheten.

Prest Susanne vil samtidig være tilgjengelig for sjelesorgsamtale, åndelig veiledning eller bare en hyggelig prat. Det er ikke nødvendig å lage avtale om samtale på forhånd, men det kan være lurt å ringe for å forsikre seg om at ikke Susanne er blitt kalt bort.

Det vil stå en bukk ute ved fortauet med denne informasjonen de dagene kirken er åpen.

Vi ligger fortsatt litt etter budsjettet på gaver til menigheten.

Vi ligger kr 35000 etter budsjettet og ca kr 11000 etter 2023.

Høsten pleier å være en god periode for slike gaver, så vi håper det også blir slik dette året.

Takk for alle gode gaver til menighetens drift!

Ny utgave av "I Dag" er kommet, vi har ti stykker tilgjengelige for den som ønsker å ta en. Gi gjerne en gave på kr 50.