flekkefjord_fasade
Metodistkirkene i Flekkefjord (bildet) og Egersund vurderer å forlate Metodistkirken etter kirkens inkludering av skeive i fellesskapet.

Fortsatt virksomhet i både Flekkefjord og Egersund

Menighetene vurderer utmeldelse av Metodistkirken, samtidig som kirkens ledelse forsikrer at virksomheten vil fortsette begge steder uansett utfall.

Fra Metodistkirkens ledelse:

Menighetsrådet i Flekkefjord har innkalt til en ekstraordinær menighetskonferanse til 30. oktober, hvor forslag om å forlate United Methodist Church for å tilslutte seg Misjonskirken skal behandles. Forslaget stilles av menighetsrådet med støtte av menighetens prest Einar Drange.

Menighetsrådet i Egersund har innkalt til en ekstraordinær menighetskonferanse til 9. november, hvor forslag om å forlate United Methodist Church for å tilslutte seg Pinsebevegelsen skal behandles. Forslaget stilles av menighetsrådet, uten støtte av menighetens prest Victor Sekyere, som ønsker å forbli i Metodistkirken.

Uansett hvilken beslutning menighetskonferansene tar, vil Metodistkirken fortsette å drive virksomhet i Egersund og Flekkefjord.

Christian Alsted

biskop for Metodistkirken i Nord-Europa, Ukraina og Moldova